Vi har valgt at arbejde pokermon stratego, vi har både kortspil og en bold indover aktiviteten. Vi har valgt at gøre brug af denne aktivitet for at styrke relationer mellem klassen og karl, ved denne aktivitet kan karl både have det sjovt og være med fysisk. Målet med aktiviteterne er også at karl fremover bliver inkluderet i aktiviteterne med klassen, og får mere selvtillid og bevægelsesglæde.

Målgruppen

Aktiviteten målgruppe er primært fra 1 klasse optil 5 klasse. Der kan være helt op til 30 børn indover aktiviteten, de vil blive delt op i to forskellig lige hold. Aktiviteten forgår i halen hvor vi gør brug af diverse puder og madrasser som forhindringsbane.

Aktiviteten 

Pokemon Stratego med bold, handler om forskellige rang i Pokemon da nogle kort kan være bedre end andre. Vi skal spille den i hallen med to hold med hver sin farve, vi sætter forskellige objekter op i hallen, så det er muligt at gemme sig bag dem og hvert hold har en base hvor de lægges strategi og de døde deltagere får nye spillekort. Udover det vil vi have bolde med, som de skal løbe rundt med. Banen ligger mellem de to baser. Hver spiller får udleveret et spillekort med figurerne fra spillet. På kortene står en militær rang og et nummer, der fortæller hvilke kort de kan slå. Udfordre to spillere hinanden, så vinder deltageren med det højeste tal på sit spillekort ofte, men med få undtagelser. Har man vundet kort, så skal man tilbage med de vundne kort til sin base med det samme. Man kan spille med at, hvis man ikke når tilbage til basen med sine vundne kort og dør, så gives de vundne kort tilbage til det andet hold igen, der så kan bruge deres tilbagevundne kort igen, hvis de får afleveret dem tilbage til deres base. Ved denne aktivitet vil vi styrke Karls relation og inklusion med de andre børn fra klassen.

(Leg og bevægelsesglæde: et universelt læringspotentiale, 2015, s. 232-233)

Didaktiske overvejelser

Vi har valgt gøre brug af to forskellige sanser både Proprioceptive sans og taktile sans, vi har også valgt at gøre brug af inklusion og anderkendelse, derudover har vi valgt at bruger aktivitet hjulet indover aktiviteten, for at kunne reflekter og evaluere vore egen læreproces.

 

Tarek, Abdi og Peter sb03_grp6
puce19-sb03
puce19-sb03
puce19-sb03