Mål og ramme: 

Ved at bruge VR-briller får børn mulighed for at lære på en sjov og interaktiv måde, hvor de kan udforske deres nysgerrighed og fantasi. De kan opleve tingene på en helt ny måde. Når børnene bruger VR-briller sammen, skal de samarbejde og løse problemer sammen. Det er en fantastisk måde for dem at lære at arbejde sammen og finde løsninger.

Desuden øger VR-brillernes anvendelse børnenes motivation til at lære nye færdigheder inden for fag som matematik, dansk, historie og naturfag.

Vores målgruppe er børn i indskolingen fra 0. til 3. klasse, i alderen 6-10 år.

Ved brug af VR-briller kræves der tilstrækkelig plads, da børnene skal have afstand til hinanden. Disse briller kan anvendes både indendørs og udendørs.

Spiloplevelsen kan enten være individuel eller i par, afhængigt af det valgte spil og antallet af tilgængelige VR-briller

 

indhold 

Vi har valgt at bruge VR-briller som aktivitet. I denne aktivitet bruger vi en app på vores telefon eller iPad. Spillet handler om et egern og et træ. Når en person har VR-brillerne på, bliver de til træet, og den anden person, der har iPad’en, bliver til egernet. Træet skal forsøge at kaste nødder på egernet, mens egernet skal prøve at undgå at blive ramt af nødderne. Hvis egernet bliver ramt, er spillet slut.

 

Vores pædagogiske  overvejelser

Når man skal bruge VR-briller i indskoling er det vigtigt, vi tager hensyn til at indholdet er alderssvarende, engagerende og lærerigt. Udover dette er det vigtigt at vælge teknologien, der bedst passer til undervisningsmålene og elevernes behov. Vores pædagogiske overvejelser er, at vi gerne vil give børne mulighed for at være kreativ samt en sjov oplevelse i skolen, hvor de er motiveret til at deltage i undervisningen. 

 

Balwant, Elvan, Esra
pucf22-md01
pucf22-md01
pucf22-md01
pucf22-md01
pucf22-md01
pucf22-md01
pucf22-md01
pucf22-md01