Den digitale verden!

Vi oplever en stærkt udviklende interesse indenfor teknologi og digitale medier i verden omkring os. Børn og unges store interesse for det digitale medie gør, at vi som pædagoger skal have et større fokus og kendskab til det. Det betyder også at pædagogen skal kunne bruge teknologien med en pædagogisk tilgang og som værktøj i praksis

 

Vi har valgt at lave en aktivitet, som bruger noget vi forstår fra dengang vi var små, og udvider den klassiske aktivitet med samtidens teknologier.

Opsætningen er meget lig appen Kahoot! Man bruger sin mobil til at interagere med skærmen, og der kan være mange med. Den måde man bruger mediet på og hvordan man interagere med folk, er den process vi synes er interessant at arbejde med.

Vi arbejder med Tegn og Gæt, men med et twist. Spillet sker over nettet og man tegner og interagere via ens mobil. Appen hedder Drawful 2. og spillet går ud på at man skal gætte hvad de forskellige personer/hold har tegnet.

 

Mål: Målet for spillet er at engagere folk, til at være med i en underholdende fælles aktivitet. Fokuset for os handler om, at bruge mediet til at styrke den sociale relation og have det sjovt i hinandens selskab.

Teknik: Brugen af smartphone er en nødvendighed, og have internetadgang.

Æstetik og kreativitet: Her er fokus på tegn og gæt siden, hvor  man kreativt udfolder sig gennem at tegne og gætte andres tegninger.

Beskrivelse af spillet

Drawful 2 er et spil som er udviklet af Jackbox games. Måden man spiller på, er at man i første runde skal tegne noget som der står på mobilen. I anden runde skal man så gætte og skrive hvad man tror de andre har tegnet. Så er der også en tredje runde hvor man kan Like det bedste svar.

Kom og spil!

Morten, Valdemar og Vincent

CPE15o-MD11
CPE15o-MD11
CPE15o-MD11
CPE15o-MD11